maandag 7 juli 2008

Brussel-Tripoli-Bamako-Ouagadougou



05/07/08 17h10: Tripoli Eerste tussenstop terug op Afrikaanse bodem. De warmte omhelst me. Ik had vergeten hoe indringend ze was.


Tripoli premier pas sur le continent Africain. La chaleur m'embrasse. J'avais oublié qu'elle était si pénétrante.



Continent waar tijd is voor ontmoeting. Tripoli, wel een transit zonder GSM contact... Dan maar wegdromen rond symbolen in functie van mijn verblijf.


Continent ou on prend le temps pour des rencontres. .. Mais au transit de Tripoli pas question de contact par son mobile. Alors c'est le temps de rêver... (puisque j'utilise maintenant un language plus poétique en Néerlandais je ne l'ai pas traduit... c'est sur le ressac, le brisant.


De Branding: als kind aan zee heb ik gedurende mijn jeugd
uren op de "barenbrekers" in Oostende gezeten
gefacineerd door de branding.


LEVEN IN DE BRANDING
een komen en een gaan
vertrekken en aankomen
strand wordt zee
zee neemt strand
geven en nemen
eeuwig bewegen
perpetuum mobile
de ademhaling van de aarde
meenemen
afgeven
ontmoeten
wentelen, omwentelen
geruis, gebruis
facinerende ontmoeting


LEVEN VAN DE BRANDING
Een zoektocht
in omwoeld water
zand herschikt
een nieuw verband
zand gemengd
schatten, rijkdom
glinsteringen
nieuwe ontdekkingen
Burkina
mengeling van culturen.
(Tripoli 5 juli 2008)





Geen opmerkingen: